Mobile Mapping
Laser-eskaner finkoek kalitatezko 3Dko datuak eskaintzen dituzte, bai eta maila dinamiko handiko irudiak ere (HDR), eskaneatze-abiadura benetan azkarrean (milioi bat puntu segundoko inguru), 270 metrorainoko irismenekin.
Haren irismen eta zehaztasun angeluarra, argazki-zarataren maila txikia eta ardatz bikoitzeko konpentsatzailea dira 3D puntu-hodeiak koloretan lortzeko oinarriak, xehetasun-maila handiarekin eta mundu errealaren berezko argitasunarekin.
Tresna honen barietate mugikorrak, Mobile Mapping izenekoak, bi kontzeptuak lortzeko aukera ematen du: irudi kalibratuak eta puntu-hodeien datuak biltzen ditu. Eta hau guztia gailua lekuz aldatzen den bitartean, objektu bat bera ere ez dela baztertzen ziurtatuz.
360°-ko guztizko harrapaketak (ikuspegi esferikoa) eta puntu-eskaneatzeak (LIDAR motakoak) eskanerraren aurretik pasatzen den guztia atzematen dela esan nahi du.
Gailu hauek atzeko kamera bat izan dezakete, aukerakoa, zoladuraren edo sareko beste elementu batzuen analisia egiteko, eta mota guztietako ibilgailuetan ibilgailuratzen dira.
Mobile Mapping sistemek datuak modu masiboan atzemateko aukera ematen dute, dentsitate eta zehaztasun handiko irudi eta puntu-hodei moduan. Horiei esker, denbora-tarte laburrean harrapatutako ingurunea geometrikoki, zein deskriptiboki definitzea ahalbidetzen dute.
2016ko maiatzaren 20an hasi zen FULCRUM, Mobile Mapping teknologiarekin probak egiten Euskotrenen Bilbo-Donostia linean, Debako geltokitik gertu. Lan hori gauez egin zen, eta ibilitako trazaduraren puntu-hodei monokromatikoa egin zen, 7,00 km-koa ia.
Teknologia honekin egindako azken lana, 2018ko uztaila, datuak masiboki atzitzeko lanak dira, dentsitate eta zehaztasun handiko guneen irudi eta puntu-hodei moduan. Lan hauei esker, denbora-tarte laburretan harrapatutako ingurunea geometrikoki eta deskriptiboki defini daiteke, Adif-ek gure enpresari esleitutako kontratuaren barruan egin zen.
Kontratu honi “Huesca-Canfranc linea osorik hobetzeko proiektuen idazketa. BIF Linea. Canfranc-Canfranc (L-204)” deritzo. Zehazki, Plasenciatik Caldearenasera lehen linea aztertu zen, eta Jaca pk 0/000 eta Canfranc pk 23/124 artean bigarrena.
FULCRUM- ek, esperientzia handia duena sektore honetan, sistema konplexu batekin egokitu zuen bere eskanerra minitren batera; zehazki, Adif-ek linea horretan mantentze-lanak egiteko duen diesel motorreko COMETI batera.
Datuak prozesatu ondoren, informazio geolokalizatua lortzen da, modu zehatzean, bidearen egoerari buruz, galiboei buruz, eta landarediak edo oztopoek zirkulazio hartzen zuten hautemanez, eta horiek kualitatiboki eta kuantitatiboki dokumentatuz, zehaztasun handiz. Horrek linearen mantentze-lanen kalitatea erraztu eta handitzen du.